Käsittämätöntä, että olen kirjoittanut tänne viimeksi toukokuussa! Enkö todellakaan ole vuodattanut mitään viime kesästä tai syksystä?? Tapahtumia olisi kyllä ollut. 

Kesällä : Oli mukava kesä, tosin juhannuksesta alkoi minun lomani ja kylmä jakso. Helteet palasivat, kun työt alkoivat. Kävimme Kuusamossa viikon reissulla koko perhe, siis Allu, Ukko, minä ja Lumi.Sitten mökkeilimme ahkerasti, kun kelit taas lämpenivät ja lopulta siellä tarkeni oikein hyvin. Muutama raju ukkonenkin hätyytteli. Mutta meillä oli mielestäni tosi mukava kesä, kun minäkään en ollut missään teatteriprojektissa. Juhannuksena Tytti kävi Suomessa, mutta palasi Lontooseen, muuttaakseen sitten tänne takaisin kokonaan elokuussa.

Töissä sen sijaan ei ihan yhtä kivaa ollut. Keväällä uusittiin kassajärjestelmä, eikä se käynyt kivuitta! Juhannuksen jälkeen muutimme vanhalle paikalle takaisin. Sitten muuttui myymälän nimi ja tyyli. Toimitusjohtaja vaihtui toiseen lennossa. Kaikki pomot lomailivat samaan aikaan juuri, kun olisi tarvittu toimia. Kamppanjat eivät onnistuneet suunnitellusti, kassajärjestelmä kaatui tämän tästä ja teki muitakin hulluja juttuja.. Meillä oli ihan järjetön stressi! Syksyllä vaihtui taas toimari lennossa. Sitten lokakuussa minun "oikea käteni" jäi pitkälle sairaslomalle leikkauksen jälkeen. Kun hän palasi. irtisanoutui yksi tuntilainen ja saimme ottaa Tytin määräaikaiseksi  avuksi joulu-tammikuun ajaksi. Jouluaika oli kauheaa stressiä ja häsää. Ei päästy tavoitteisiin ja uusi toimitusjohtaja ei oikein ole tilanteen tasalla. Muutamissa myymälöissä alkoi loppuunmyynti. Vuoden vaihduttua meidän toinen tuntilainen pääsi harjoittelupaikkaan pääkaupunkiin ja irtisanoutui. Sitten toteutui se, mitä olin pelännyt, myymälän aukioloja supistettiin helmikuun alusta. Ja minun työaikani ovat suorastaan perseestä! Olen käytännössä töissä koko päivän... Onneksi olin jo marraskuun stressissä perunut osallistumiseni talvinäytelmään. Meinaan nyt olisin ollut lirissä, koska näytökset on jo lyöty lukkoon ja uuden työajan takia en olisi niihin päässyt!! Eikä onneksi kesällekään tullut mitään projektia, harmittaisi jättää väliin.Lisäksi minulla on jatkuvasti nyt refluksia, vaikka olen yrittänyt ruokavaliolla sitä hoitaa. Stressi vie kohta terveyden.

Muita kuulumisia: Allu meni tammikuussa armeijaan. Tytti valmistui ja sai heti koulutusta vastaavan työpaikan (tosin määräaikaisen) Ostin uuden auton. Otin osaa laulukilpailuun (yhden kaverini kutsusta) ja pääsin jatkoon. Mutta minulla kun eil ole kilpailuhenkeä, eikä -halua, niin menin tuohon välierään "kieli poskessa". En pystynyt juuri harjoittelemaan, kun kurkkuni oli refluksista kipeä heinäkuun lopulta syyskuun alkuun, enkä ollut koskaan aiemmin laulanut orkesterin kanssa iskelmää ym.ym. Mutta en olisi mitenkään voinut jatkoeriin osallistua- joten ei harmita, vaikka karsiuduin. Kovasti kaverini on minua houkutellut osallistumaan tänäkin vuonna, mutten taida vaivautua- ei oo minun juttuni.