Niin, se on jo mittumaari käsillä. Olin töissä juhannusaaton ja ensimmäisen juhannuspäivän. Juhannusaaton iltana käväisimme isosiskoni Helyn mökillä saunomassa, juhannuspäivänä saunoimme kotona. Toisena juhannuspäivänä olenkin jo lomalla. Tosin vain viikon ensihätään, mutta loput sitten heinäkuun puolenvälin aikaan. 

Aika rankkaa on töissä ollut. Soittelin keskiviikkona yrittäjälle ja kehtasin kuin kehtasinkin pyytää lisää palkkaa! No, kun nyt poistuu kaupanalan palkoista II maksuluokka ja tilalle tulee Muu Suomi, eli pääkaupunkiseudulla vain on suuremmat palkat- niin meidänkin myyjillä nousee palkka 2,6%, mutta yleiskorotus on muuten vain 1,9%. Kun minulla on sopimuspalkka, se nousisi vain tuon 1,9%- ja olen sitä mieltä, että on oikeus ja kohtuus, että myös minun palkkani nousee tuon 2,6%- ja sen se tekeekin, mikäli yrittäjään on uskomista! Eli läpi meni. :)

Meidän kesäapu ei oikein edelleenkään haltsaa hommia. Mikä on kyllä vähän harmi juttu. Onneksi hän kuitenkin on vain kesäapu ja tämä toinen, vakituiseksi aiottu, onkin oikein onnistunut pakkaus. 

Allu täyttää tänään 15 vuotta. Nyyh, mun vauvani on kasvanut mieheksi. Siellä se jo mummulassa ajeli mopollaan, onnellisena.

Meillä oli tänään taas teatterissa läpimenoharjoitus. Kirjailija itsekin saapui seuraamaan harjoituksia. Edellisen kerran harjoittelimme juhannuksen aatonaattona. Nyt huomaan, miten erikoista porukkaa siellä on. Jotkut diivailevat, toiset manipuloivat ja määräilevät, jotkut kiukuttelevat niin, että jättävät harjoitukset väliin.... homman pitäisi pysyä koossa vielä kuukauden päivät! Minä en ole riidellyt kuin puvustajan kanssa, enkä hänenkään kanssa enää. :) Lavastus ei ole vielä valmis... eikä ihan kaikkien kohtauksetkaan. Saa nähdä mitä tuleman pitää, ensi-ilta on ensi torstaina. Minä olen kyllä valmis.


Celebrity-Image-Marilyn-Monroe--1954-134