Eli hampaiden narskuttelua, varsinkin nukkuessa, ja erittäin kovaa! Tänään oli pakko mennä hammaslääkärin pakeille. Omani tietenkin on lomalla ja jouduin hampaiden puruarkuuden takia turvautumaan uppo-outoon hammaslääkäriin. Tämä olikin sellainen vaalea, oikein komea ja herttainen nuori mies :) Mutta tyly oli tuomio: ensin tehdään öitä varten purentakisko ( niistä apteekin myymistä itsemuotoiltavista ei ole kuulemma mitään hyötyä, vaikka mun oma hammaslääkärini sellaista mulle suosittelikin) Ja sitten hammasimplantti toiselle puolelle leukaa (josta siis olen jo yhden poskihampaan purrut halki, toinen poistetu jo nuorena) että saadaan purenta taas tasapainoon. Sitten uusitaan tähän yhteen puruarkaan hampaaseen juurihoito. Hinnat päätähuimaavat... mutta ehkä niihin kannattaa sijoittaa. Hampaisiinsa siis.

Miksiköhän sitten olen niin kovasti viime aikoina hampaitani narskutellut? No, huomaan päivisinkin leukojen kiristelyä kun yritän keskittyä tai hermostun jostain. Mulla on stressiä. Ja se vaan yltyy, koska tällä viikolla oli 1. ja 2. kenraaliharjoitukset. Ohjaaja antoi ohjeita harjoitusten jälkeen, eikä paljon puuttunut enää mun rooliini. Sen sijaan siskoni, joka oli katsomassa, sanoi että olen jotenkin väritön tyyppi roolissani. Huolestuin vähän. Ohjaaja on kyllä koko ajan muistanut kehua minua,lähes joka harjoituksissa. Silti mua jäytää epävarmuus.

Huomenna on ensi-ilta. Toivon todella hartaasti, ettei ainakaan sada. Viime päivinä meidän harjoitukset on olleet joko sateessa ja aivan tautisen kylmässä säässä. Onneksi en ole saanut kurkkuani kipeäksi enää.  Saas nähdä, millainen karonkka tänä vuonna on. Se nimittäin pidetään tuolla teatterilla. Taidan joutua menemään autolla. On jotenkin niin tuoreessa mielessä viimevuotinen karonkka ja sen jälkeinen hirveä krapulapäivä!!! Huuuh. IKINÄ en enää juo siihen malliin mitään boolia. Meidän porukassa on ihan kivoja tyyppejä, mutta yksi nainen on vähän semmoinen " epäillyttävä". Se seurustelee yhden harrastajanäyttelijäpiirin "silmäätekevän" kanssa ja on päässyt tähän ilmeisesti siksi yhteen päärooleista. Taitoa ei kauhesti nimittäin ole, eikä kokemustakaan (eipä silti, ei minullakaan ole) Aluksi tykkäsin kyllä tästä naisestakin, mutta sitten huomasin hänen virnuilunsa selkäni takana kerran kun pelleilin jotakin hassua erään näyttelijäkaverini kanssa. Ilmeisesti hän ei oikein ymmärrä huumoria. Ja hän saattaa kuulua tähän pikkurinkiin, josta olen kertonut aiemminkin. Porukkaan, jotka puhuvat toisistaan paskaa- esittävät kaveria ja kun toinen kääntää  selkänsä, siihen tulee puukko.

NO, minä tilitän sitten samalla kertaa ensi-illan ja karonkan tunnelmat.

Jösse on ollut tyttöystävällä taas juhannuksen jälkeen. Viihtyi meillä silloin useita päiviä ja oli ihan ok. Tänään hänen piti tulla kotiin, mutta taas tulo venyi. Vaikka en minä  niin kauheasti Jösseä tänne hinkua. Yhtenä aamuna nappasi täällä jonkun testosteronipillerin ja vähätteli sitten, että ihan ne on lisäravinteita! Yritin puhua järkeä, mutta turhaahan se on. Jössellä on niin omat, tai eivät ne omat ole vaan sen huumeporukan istuttamat, mielipiteensä näistä asioista, etten edes viitsi tuhlata energiaa minkään asian opettamiseen. Hänen mielestään kaikki huumeet ovat lähes terveellisiä! Kannabiskin on ihan suorastaan lääkettä ja paljon vaarattomampaa kuin tupakka tai alkoholi ym Tähänhän ne narkomaanit kaikki uskovat ja siihen, että voivat hallita käyttöään. No, tulokset on nähty. Jos tässä kohta alkaa joku testosteronihirviö heilua, niin sitten on minun mittani täysi.

Tytti työskentelee paikallisradiossa ja jaksaa aina valittaa. Minä en ymmärrä, kun joka paikassa on ihmiset varsinaisiä ääliöitä Tytin mielestä. Jostain kumman syystä hänellä riittää aina marmattamista työstä, opiskelusta tai jostain kaveristaan. Tulee mieleen aina Tytin isä, joka oli ainoa täydellinen ihminen maailmassa, omasta mielestään. Aina löytyi muista jotain vikaa ja moitittavaa- usein tiuskittiin ja oltiin mörkkinä. Toivon mukaan tämä menee nyt Tytillä ohi, ettei jää päälle tuollainen negatiivisuus.

Jaha, Allu tuli kotiin. :) Onkin ollut poissa lähes koko päivän. Naisisssa varmaan :) :)