Meidän koiravanhus on kipeä. Sillä on sydämessä vakava sivuääni ja keuhkoissa nestettä ja tulehdus. Etenemme päivän kerrallaan nesteenpoistolääkkeen, antibiootin ja sydänlääkkeen turvin. Pikkukoirani täyttää neljätoista tammikuussa, eli kyllähän sitä ikää paljon on.  Olen surullinen ja köyhtynyt eläinlääkärillä käynnin jälkeen, mutta toivon paranemista.

Minulla on reilun viikon päästä syntymäpäivä, vaikka enpä siitä ympäristöön huutele. Ukon ja Allun kanssa ehkä syömme käpykakkua kahvin kera, tai jotain vastaavaa. 

Niin, siitä talvinäytelmästä. Se osoittautui huhuksi, sillä teatteriseuran syystapaamisessa sanottiin, että seuraava näytelmä tuotetaan korkeintaan ensi syksynä. Viimekesäinen näytelmä tuotti niin paljon tappiota, ettei kaikille kyetty maksamaan edes matkakorvauksia- minulle tosin maksettiin, koska tulen naapurikunnasta. Samassa syystapaamisessa minua pyydettiin seuran johtokuntaan, mihin suostuin tietenkin. Vapaudun siitä toisesta seurasta sopivasti ensi vuoden alussa. Vaikka ei se kiellettyä ole kuulua noiden kahden, tavallaan kilpailevankin, seuran johtokuntaan.

Olen vähän huolissani Jössestä. Hän on ollut naapurimaassa kaverinsa luona, koska kaveri vähän lupaili töitä. No, tietenkään niitä töitä ei sitten ollut ja Jösse oli vähän yksinäinen . Nyt hän on tullut kotimaahan ja asustelee taas erään ystävänsä luona. Luulenpa,että hän juopottelee nykyään. En tiedä loppuuko tämä addiktio ikinä...

Töissä valmistaudutaan jouluun. Paljon on puuhaa ja kiirettä edessä, mutta ei se haittaa, olen viihtynyt töissäni hyvin. Toivottavasti meillä riittää asiakkaitakin. 

Varasin talvilomalle matkan Lontooseen. Tytti menee sinne jo heti joulun jälkeen ja minä sitten uuden vuoden puolella. Olisin mielummin mennyt etelän lämpöön, mutta Tytti halusi Lontooseen. Suostuin vähän pitkin hampain, mutta meidän on pitänyt matkustaa yhdessä jo vuosia sitten. Puhuimme aina Barcelonan matkasta, mutta puheeksi se vain jäi rahan puutteessa. Nyt menen sinne, minne hän haluaa- vaikka olenkin Lontoossa vieraillut jo kahdesti.

Tulipa tylsät jutut! Se varmaan johtuu siitä, ettei elämässäni ole nyt mitään suurempaa myllerrystä- ihme kyllä. Mutta kyllä niitä myllerryksiäkin vielä tulee- ja kirjoitan niistä sitten silloin.