Aika paskat fiilikset nyt. Jössen vanha exä soitti mulle töihin perjantaina, että Jösse oli soittanut hänelle ja puhunut sekavia. He ovat eronneet noin kahdeksan vuotta sitten... exä oli aivan poissa tolaltaan, hän kertoi Jörnin olleen sairaalassa.  Minä soitin pojalle häthätää ja selvisi, että hän todella oli jälleen sairaalassa. Ei itsekään tiennyt, miksi. Oli ollut illalla pizzaa hakemassa ja sitten herännyt sairaalassa.  Hänelle oli kerrottu, että joku oli soittanut poliisin kun hän oli itse ollut tajuttomana- sitten oli hälytetty ambulanssi. Poika kertoi myös olevansa keltainen " on tainnu maksakin poksahtaa jo" No, poika laitettiin sairaalasta jalkapatikkaan ja työntekoon (niinkuin hän itse sanoo) Todellisuudessa hän on näiden velkojiensa orja. Ei voi edes nukkua, koska on oltava käytössä 24/7, juostava tilauksia. Kuolema seuraa koko ajan. Velkojat kiristävät jo kuulemma Hannaakin. Tyttö onkin muuttamassa pois , ensin äitinsä luo takaisin ja sitten ehkä vaihtaa jopa paikkakuntaa.

Nyt en sitten tiedä, missä poika luuhaa. Huonoissa kantimissa varmaan. Koska olen nyt tehnyt selväksi, etten kykene maksamaan hänen velkojaan, on minulla tietenkin erittäin paha mieli. Katselin jo säästöjäni sillä silmällä. Haluaisin tietenkin auttaa, mutta maksamalle en auta. Mitä enemmän maksan, sitä enemmän joudun maksamaan. Mun on päästettävä irti, Jörnin on otettava vastuu itse. Nyt on viimeinen pohjakosketus. Jos hän selviää hengissä, hänen matkansa on ylöspäin.

Olisin tietenkin voinut lähetä hänen kuskikseen töiden jälkeen, mutta en kertakaikkiaan  kyennyt kohtaamaan häntä siinä jamassa!! Olisin menettänyt järkeni, enkä olisi kuitenkaan voinut auttaa. Rahaakaan minulla ei ole.

Puhelimeen en saa yhteyttä- eli en voi muuta kuin lähettää voimaa ja rakkautta pojalleni ajatuksissani.