Voi, miten ihanaa. Mulla on joulu vapaa- kokonaan vapaa. Ensimmäistä kertaa neljään vuoteen. Sain lopulta Jössen kiinni- ihmeiden aika ei ole ohi- herra oli aivan ok.  Turhaan taas huolehdin. Menen hakemaan häntä ja Tyttiä huomenna tänne. Tytti on jo leppynyt, onneksi. Eipä tarvi jouluaattona katsella mutrusuuta. Paitsi ehkä Ukko itse saattaa olla mutrusuu... kun joutuu jälleen sietämään minun lapsiani jouluna. Se iänikuinen asetelma...

Allu sai PS3:n ja oman TV:n isältään. Joulu menee todennäköisesti pelatessa. Oli pojan todistus huonontunut aika reippaasti, eikä mikään ihme, kun kaikki vapaa- aika menee pelaamiseen ja muuhun hösäämiseen, muttei koulutehtäviin. Silti Allu-poika on mun silmäteräni. :) Poika on 15-vuotias ja minua paljon isompi jo. Välillä hän huutaa rumasti, mutta usein antaa suukon poskelle ja halaa. 

Viime viikonloppuna mulle oli järkätty yllätys: perjantaina ukko osti laudepuuta ja lauantaina se oli laittanut saunaan uudet lauteet ja käsitellyt saunan panelit ja ovet tummiksi. Oli hienoa mennä "uuteen saunaan" 

Jouluruuat on tehty ja joulukuusi laitettu, siivottukin on.  Ja koko perhe koolla huomenna. Mikäpä tässä! Toivottavasti kaikki menee hyvin, eikä kukaan riitele.