Sunnuntaiaamuna ei Jösseen saanut yhteyttä. Laitoin viestiä Hannalle, ex-tyttöystävälle, jonka kämpässä Jörn asusti vielä, että menee nyt ihmeessä katsomaan onko jotain tapahtunut siellä. Itse menin illaksi töihin.  Ja sain iltapäivällä viestin, että Jösse oli viety ensiapuun tahallisen lääkeyliannoksen takia. Annettu lääkehiiltä jo ambulanssissa ja otettu kiireesti vastaan terveyskeskukseen. No, huh. Soitin illalla sairaalaan, jossa poika oli tarkkailussa ja kertoivat että parempi olotila on jo ja saanut syötyäkin.  Maanantaina minulle soitteli psykiatri ja kyseli taustoja. Sitten poika kotiutettiin (minne?)- Hanna oli mennyt vastaan, muttei ollut enää suostunut ottamaan kotiinsa. Ymmärrän kyllä miksi ei. Poikapa lähti kaverilleen. Tämän kaiken sain selville vasta illalla myöhään. Sitä ennen olin soittanut sairaalaan ja kuullut kotiuttamisesta, en tiennyt lainkaan minne hän oli mennyt, oliko edes takkia päällään tms. Puhelin ei edelleenkään ollut päällä. Olin aivan toivoton- miettien josko poika on hypännyt moottoritiellä rekan alle tai jotain.  No, iltakymmenen jälkeen tuli tekstari, jossa hän pyysi joko 200 euroa, jolla saisi itsensä akuutista hädästa tai 2500 euroa, jolloin pääsisi koko paskasta ja tulisi minulle orjaksi. En tietenkään taipunut kumpaankaan- valitettavasti. 

Eilen illlalla hän sitten soitteli ja jutusti, ilmeisen selvin päin. Kertoi, ettei ole käyttänyt mitään pitkään aikaan (???uskoinko??) ja on ihan täysipäinen- Hanna kuulemma lainaa rahaa ja velkojien vaara on ohi (en kysynyt paljonko) Jörn asuu nyt toistaiseksi kaverillaan ja yrittää saada asioita järjestykseen. Hyvä niin, minulta putosi kivi sydämeltä. Toistaiseksi.

Eilen olisi ollut myös näytelmän harjoitukset, mutta minähän en päässyt mukaan työvuoroni takia. Eipä siellä ollut sitten käyty mitään erityista läpi- minulle on varattuna edelleen se sama rooli, jota julkkis minulle tyrkytti. Ensi tiistaina on sitten siellä uudet kujeet ja saan ehkä oman plarinkin vihdoin. Siellä seurassa on taas käyty sanaharkkaa ja kiivasta keskustelua tämän näytelmän ja sen toteutuksen tiimoilta, että oksat pois. Sisko laskee päiviä, koska pääsee puheenjohtajan piinasta. 

Tytti soitteli ja kertoi taas isänsä sekoviesteistä ja muista hölmöilyistä. Se Hemmo Paskiainen kun ei jätä tytärtään rauhaan, vaan edelleen on sitä mieltä, että minä (ja sisareni) olen tehnyt myös Tytistä aivopesemällä narsistin- niinkuin minä itse olen (Hemmon mukaan) Me kyllä Tytin kanssa lähinnä naureskelemme noille syytöksille- Hemmolla menee kuitenkin lujaa nyt jossakin Rovaniemellä. Hän on taas tehnyt asuntokauppoja, näistähän ei kukaan tosissaan tiedä, ovatko totta edes. Rahaa tuntuu palavan siellä ja täällä. Selkeästi taas maniavaihe päällä Hemmolla. Onneksi Tytti on ottanut etäisyyttä häneen. 

Jotenkin tämän kaiken häsäkän keskellä olen tajunnut, että meidän Allu on kasvanut henkisesti viime aikoina! Roimasti. Hänestä on tullut fiksu nuori mies. Vaikka koulu meneekin vähän niin ja näin...  olen erittäin iloinen siitä. 

 

i%C3%A4k%C3%A4ss.jpg