Oli meillä flamencoesitys kansainvälisenä tanssin päivänä, eli 29.4. ja samana päivänä on myös Jörnin  synttärit. Esitys meni erittäin hyvin ja olimme tyytyväisiä kaikki. Jörnille laitoin jo paria päivää ennen matkaan syntymäpäiväkortin.  

Töissä on ollut aika tylsää. Vappuaatoniltana oli melko hiljaista, mutta vappuna sitten vilkastui ja iltaa kohti olikin ihan hyvä meno. Kun oli vapun töissä ei tuo kelikään ketuttanut niin kovasti. Ei meillä täällä kotona mitenkään erityisesti vappua vietetty. Ei ollut tänä vuonna edes ilmapalloja tai serpentiiniä. Toisaalta ihan sikali jees, ettei tarvinnut siivota niitä.  Olin sitten viikonlopun vapaalla ja nautin. Eilen, sunnuntaina, oli ensimmäinen teatteriharjoitus ulkosalla- räntäsateessa. Tänää on taas harkat, mutta nyt ainakin paistaa aurinko vaikka koleaa onkin. 

Tällä hetkellä tää mun elämä soljuu aika mukavasti. Ainoa huolen aihe on tietysti esikoiseni, joka pääsee vankilasta tämän kuun 12. päivä vapauteen. Mutta tiedä häntä, miten tuo sitten sujuu, kun tyttöystävä otti hatkat eikä pojalla ole asuntoa. Kirjoitin kyllä hänelle, että kyselee jos joku sossu auttaisi asunnon etsimisessä. Jotenkin pelkään, että Jösse menee sen ex-tyttöystävän pakeille heilumaan ja vaatimaan takaisinpääsyä. Kurjaa. Tässä tilanteessa vaan se ei ehkä auta....  Mutta en mä sitä poikaa tännekään huolis. Alan olla viimein niin täynnä tätä iänikuista huolta siitä lapsesta. Mietinkin tuossa yhtenä iltana, että aivan sama onko hän kuivilla vai vetääkö vielä jotain pillereitä- itsehän hän aina vannoo olevansa kuivilla- siis aivan sama, jos itse pilaa elämänsä. Minä olen niin paljon yrittänyt ja antanut rahaa, lainannut rahaa, varjellut, kuunnellut etc. että mun oma elämä on alkanut pyöriä sen mukaan. Hittolainen, olen varmasti tehnyt virheitä kasvatuksessa, mutta ei tämä pelkästään siitä johdu. Silloin, kun hän sairaalassa ollessaan huusi minulle puhelimeen, että sää kärsit vielä, tajusin  että todella kärsinkin. Olisiko aika tylyä sanoa, että vedä mitä vedät. Ei, en minä silti häneen välejä katkaise- en tarkoita hylkäämistä- vaan sitä, että annan hänen itse päättää pilatako elämänsä vai ryhdistäytyäkö. En mä mahda tälle enää enempää!! Kaikki voitava on tehty. On se niin väärin, kun ihminen joka on terve, tuhoaa itseään.  Olisin parempi taistelussa vaikka parantumatonta sairautta vastaan... Tätä tunnetta on vaikea kuvailla. 

Ukon kanssa on asiat menneet parempaan suuntaan. Sain jopa keskusteltua hänen kanssaan. Ja siitä lähtien meillä on taas ollut puhuttavaakin. Ja juu, kyllä se tuntuu hyvältä vaihteeksi. 

Allu on hakenut muutamaan kouluun yhteishaussa. Molempiin on pääsykokeet, mikä helpottaa huomattavasti toimia- todistuksen numeroista ei varmasti olisi avuksi. Allu myöhästyy koulusta lähes päivittäin, tekee harvoin läksynsä ja osoittaa muutenkin erittäin vähän kiinnostusta koulunkäyntiin.  Mopoilu on edelleen ykkösena ja tietenkin tietsikka. Poika on kohta 180 cm pitkä ja nostelee minua ilmaan kuin höyhentä. Hän on jännä yhdistelmä teiniangstia ja pikkupoikaa. Halailee minua usein ja on aivan mielettömän rakastettava persoona( Aspergerin oireyhtymästä ei ole mitään havaittavissa) mutta usein myös karjuu täällä (Turpa kii!) ja haistattelee tai nimittelee ikävästi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tuo huutaminen ja nimittely menevät varmasti ohi pojan aikuistuttua. Kesäksi on luvassa parin viikon rupeama raksatöitäkin. Ja tietysti se kevarikortti... ja kevari. 

Minulla on kaksi poikaa, molemmilla on ADHD, mutta nuoremmalla se on diagnostisoitu ja hoidettu lääkkein. Hoitamaton ADHD on klassiseen itselääkintäkierteeseen. Siis, olihan Jössekin välillä niin kiinnostunut saamaan ADHD- diagnoosin ja varsinkin lääkityksen mutta tosiasiassa sekin oli vain lääkekiinnostusta. Kuulemani mukaan melko suuri  osa ADHD- lääkityistä myy lääkkeitään katukaupassa! Aika monihan osaisi halutessaan näytellä oireet... 

Ääh, taas tämä meni turhautumisen puolelle. Mutta en poista tekstiäni.

Ja niin, Tytillä menee ihan hyvin, hän täyttää muuten tässä kuussa 23v.  Soittelemme ja näemme viikoittain, useamminkin. Hänelläkin koittaa kesätauko opiskelussa ja kesätöitä on :) 

heissan-normal.jpg